شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶ گام ساده به سوی یک زندگی ارگانیک

بدون شک همه می دانید که سبک زندگی ارگانیک و طبیعی برای سلامتی و محیط زیست مفیدتر است. زندگی ارگانیک فراتر از خوردن غذاهای ارگانیک و استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک است و در حقیقت معنای آن گرفتن تصمیمات روزانه ای است که برای سلامتی شما و محیط زیست مفید است. گرچه بیشتر ما چنان با رفاه و تسهیلات وابسته به دنیای مدرن عجین شده ایم، که فکر این تغییرات و سبک زندگی ارگانیک ممکن است دور از ذهن به نظر برسد. این موضوع کاملا قابل درک است. اما برداشتن گام اول بسوی این سبک زندگی نباید دشوار و هزینه‏ بر باشد. در این مطلب ۶ گام ساده ارائه می شود که شما می توانید فورا بدون صرف هزینه اضافی و یا با صرف هزینه اندک  آن ها را انجام دهید.

۱-  بجای استفاده از نرم کنندها ی شیمیایی لباس تلاش کنید مقدار کمی سرکه در دور آبکشی ماشین استفاده کنید و سپس لباس ها را آویزان نمایید. لباس ها نرم و خوشبو خواهند شد حتی بیشتر از زمانی که از نرم کننده شیمیایی استفاده می کنید. هیچ چیز طبیعی تر از عناصر موجود در طبیعت نیست. انتخاب این مسیر و حرکت بسوی زندگی ارگانیک همچنین مبلغ فیش های انرژی را نیز کاهش خواهد داد که این هم برای محیط زیست و هم جیب شما مفید خواهد بود . (البته در بازار نرم کنندهای ارگانیک هم موجود است که می تواند انتخاب بهتری باشد.)

۲-   در یک وعده غذایی در طول هفته از هیچ گونه مواد غذایی فرآوری شده استفاده نکنید و سعی کنید از یک میوه یا سبزی ارگانیک استفاده کنید.

۳-  برای طی مسافت های کوتاه مثلا خرید سعی کنید بجای استفاده از خودرو شخصی پیاده یا با دوچرخه بروید. این شانس برای شما فراهم می شود در هوای تازه تنفس کنید، به بدنتان تحرک بدهید، در هزینه های سوخت صرفه جویی کنید و در کاهش انتشار آلاینده ها در محیط زیست سهمی داشته باشید.

۴-  سعی کنید به جای سشوار از حوله برای خشک کردن موها استفاده کنید. از مزایای بدیهی این روش کمک به حفظ سلامت موها و همچنین کاهش مبلغ فیش برق است.

۵- محصولات مراقبت از پوست و پاکسازی پوست را یا به صورت ارگانیک خریداری کنید و یا خودتان از مواد طبیعی و ارگانیک درست کنید. طرز تهیه این محصولات در وب سایت خواهد آمد .

۶-   در منزل سبزیجات و گیاهان دارویی بکارید و از آنها نه تنها بعنوان دارو بلکه در اشپزی هم می توانید استفاده کنید. این نوع گیاهان بعنوان تهویه هوا و حشره کش هم عمل می کنند. رشد این نوع گیاهان در اشپزخانه و یا حتی اتاق نشیمن یک راه ساده و آسان برای دستیابی به یک زندگی ارگانیک تر است.

بخاطر داشته باشید حتی همین گام های کوچک به سمت زندگی طبیعی و ارگانیک کمک خواهد نمود تا سالم تر زندگی کنید. نیازی نیست چندین تغییر را یکباره انجام دهید. بلکه  کافی است با یک یا دو تغییر ساده شروع کنید. سپس با مشاهده مزایای این تغییرات در زندگی خود برای تغییرات بیشتر آماده و مشتاق خواهید شد

منبع : organic and natural choices

همچنین ببینید

زندگی ارگانیک چیست؟

مزایای زندگی طبیعی و ارگانیک اگر در حال بازدید از این وب سایت هستید نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
26 + 21 =