جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ایران عضو مجمع ارگانیک کشورهای آسیایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران در این مراسم با اشاره به اینکه ایران تا سال ۸۵ در فهرست کشورهای تولیدکننده محصولات ارگانیک جهان نبود، گفت: در یازده سال گذشته انجمن با همکاری بخش خصوصی با برگزاری همایش ها، جشنواره ها و کارگاه های آموزشی بدون حمایت های دولتی موفق شده است تا جایگاه خوبی را در عرصه داخل و بین الملل کسب کند. وی افزود: ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در بخش تولید محصولات ارگانیک و سالم در کشور وجود دارد اما هنوز نتوانستیم به جایگاه واقعی در این بخش برسیم.
رئیس انجمن ارگانیک ایران با انتقاد از عملکرد دولت در بخش حمایت از کشاورزان برای تولید محصولات ارگانیک تصریح کرد: دولت در چند دهه گذشته به سموم و کودهای شیمیایی یارانه داده درحالی که یک ریال هم برای توسعه صنعت و کشاورزی ارگانیک خرج نکرده است.
نورانی گفت: انتظار این است که دولت به ویژه وزارت جهادکشاورزی نقش تولید ارگانیک را پررنگ کند.
وی افزود: دولت باید از محل بودجه یارانه کود و سموم شیمیایی تسهیلات و بودجه ای را برای توسعه تولید محصولات ارگانیک اختصاص دهد.
رئیس انجمن ارگانیک تهران گفت: پس از رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری در آبان سال ۹۴ و دستورالعمل ابلاغی درخصوص حفاظت از منابع آب و خاک دولت موظف به حمایت از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک و محصولات سالم است.
نورانی همچنین از تشکیل تعاونی ارگانیک خبرداد و افزود: مقدمات تشکیل تعاونی با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده است و تا ماه آینده تعاونی تشکیل می شود.
رحیمی مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مطالبه مردم و کشاورزان برای حمایت از تولید و عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک به حق است، گفت: سازمان میادین در زمینه ایجاد نیاز و شناخت مصرف کننده تلاش کرده است اما هنوز راضی کننده نیست.
وی گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هیچ محدودیتی برای توسعه مکان های عرضه محصولات ارگانیک ندارد اما تولید محصولات محدود است.
مدیر عامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: ۲۳۰ بازار میوه و تره بار در شهر تهران فعال است که ۳۰ جایگاه به عرضه محصولات ارگانیک و سالم اختصاص دارد.
رحیمی گفت: تعداد بازارهای میوه و تره بار تا آبان امسال به ۲۴۳ بازار افزایش می یابد بنابراین آمادگی داریم برای دسترسی شهروندان به محصول سالم جایگاه های عرضه این محصولات را توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک تضمین کننده و تقویت کننده بخش عرضه است و این حلقه باید سازماندهی و تقویت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

همچنین ببینید

بازی با جان مردم با اجازه ورود محصولات تراریخته

بازی با جان مردم با اجازه ورود محصولات تراریخته

صدرالدین نیاورانی عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران: بازی با جان مردم با اجازه ورود …

محصولات تراریخته

محصولات تراریخته به علف‌کش‌ها و آفات مقاومت دارند

مقاومت به علف‌کش و آفات دو صفتی هستند که در محصولات تراریخته وجود دارد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
7 + 27 =