جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قابل اعتمادترین محصولات آرایشی ارگانیک، محصولات خانگی هستند

هر آدم سالمی سعی می‌کند خوب بخورد، ورزش کند و از آسیب‌های زندگی مدرن بر سلامتی‌اش پیشگیری کند. حالا مجموعه‌ای از انواع تولیدات ارگانیک در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. اما واقعا شما به کدام یک از آنها می‌توانید اعتماد کنید؟

 همه قابل اعتماد نیستند

هر محصولی که برچسب «طبیعی» دارد لزوما یک محصول کاملا طبیعی نیست. واقعیت این است که هنوز هم شرکت‌های تجاری دروغ‌ می‌گویند یا واقعیت را برجسته نمی‌کنند. روی جلد محصول نوشته طبیعی و شما به همین یک جمله دقت می‌کنید در حالی که اگر  جزئیات را بخوانید متوجه می‌شوید که آیا واقعا یک محصول صد در صد طبیعی می‌خرید یا نه. فروشگاهی که محصولات ارگانیک می‌فروشد باید یک محصول واقعا ارگانیک عرضه کند با این حال شما می‌توانید با کمی دقت متوجه شوید که آیا این محصول یک محصول کاملا طبیعی است و یا فقط حاوی مواد ارگانیک است.

 اگر فقط یک محصول ارگانیک می‌خواهید

همه دنبال زیبایی هستند. چه محصولی واقعا می‌تواند به زیبایی شما کمک کند؟ جواب من روغن اصیل نارگیل است. بسیاری از فروشگاه‌های محصولات آرایشی این روغن خالص را می‌فروشند. از روغن نارگیل برای مرطوب کردن دست و درمان خشکی موهایتان استفاده کنید. روغن نارگیل را از فروشگاه‌های مواد غذایی یا عطاری‌ها هم می‌توانید تهیه کنید. به نظر من این بهترین محصول ارگانیکی است که حتما باید داشته باشید.

 لوازم آرایشی حاوی مواد معدنی

شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی به سوی طبیعی‌ترکردن مواد آرایشی پیش می‌روند. انواع لوازم آرایش حاوی آهن، زینک و مواد معدنی. هرچند این ادعا وجود دارد اما هیچ کدام از مواد آرایشی تولید شده واقعا حاوی این مواد نیستند.

اما داستان فقط این نیست. این محصولات در هر صورت فاقد نگهدارنده‌ها، مواد شیمیایی و رنگ‌های مصنوعی هستند. در واقع محصولات آرایشی ارگانیک کمتر به پوست آسیب می‌زنند و حساسیت ایجاد می‌کنند. در بین انواع کرم‌های برنزه، رژ گونه‌ها و سایه‌های چشم بدون شک محصولات طبیعی انتخاب‌های درست‌تری هستند.

 در آشپزخانه همراه با مواد اولیه

محصولات ارگانیک معمولا گران هستند اما به همان اندازه تهیه آنها در خانه آسان است. فقط کافی است بلد باشید در خانه با هزینه کم و استفاده از همان موادی که در خانه دارید کرم یا اسکراب یا ماده آرایشی سازگار با پوست را بسازید.

 روغن‌ها؛ بهترین مرطوب کننده‌ها

اگر علاقمند به استفاده از محصولات ارگانیک هستید برای مرطوب کردن بدن یا دست‌هایتان از روغن‌های نارگیل، جوجوبا، بادا و زیتون استفاده کنید.هر نوع روغن طبیعی بهترین رطوبت رسان برای پوست است.

 رنگ‌ موی ارگانیک

رنگ موهای طبیعی بسیار بهتر از با کیفیت‌ترین رنگ‌ موهای شیمیایی هستند. این مساله را پس از چندین بار رنگ کردن موهایتان با رنگ موهای طبیعی بخوبی درک خواهید کرد. شاید این نوع رنگ موها کمی گران باشند اما حداقل کمترین آسیب را به موهایتان وارد می‌کنند.

 صابون گیاهی برای شست‌وشو، پاک کننده برای صورت

صابون‌های شیمیایی رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌برند. اما صابون‌های گیاهی تهیه شده از کره، شیر بز، گیلیسیرین یا روغن زیتون رطوبت رسان هم هستند. صابون‌های گیاهی و طبیعی معمولا با هر نوع پوستی از چرب تا خشک و با حساسیت زیاد یا کم سازگار اند. فقط زمانی که از صابون‌های تهیه شده از مواد شیمیایی استفاده می‌کنید باید نگران عوارض یا ناسازگاریش باشید.

 ماسک موی گیاهی با هزینه کم

ماسک‌های مو که حالا استفاده از آن‌ها بخشی از ضرورت‌های مراقبت از مو است گران هستند . اما شما می‌توانید در آشپزخانه خودتان چند نوع ماسک موی گیاهی و موثر بسازید و استفاده کنید.

 پاک کردن آرایش با روغن بادام یا روغن زیتون

پاک کردن آرایش از صورت یک راهکار ساده دارد که هرگز در هیچ تبلیغی آن را ندیده‌اید؛ کمی روغن بادام یا زیتون را روی پد آرایشی بریزید و صورتتان را پاک کنید و سپس با آب گرم بشویید. هر پاک کننده آرایشی ارگانیک دیگری هم که بخرید دقیقا بر همین پایه تولید شده است.

 از روغن پالم دور بمانید

خیلی از محصولات غذایی مثل شیرینی‌ها یا ذرت‌های بوداده با روغن پالم تهیه شده‌اند اما فقط این نیست. مواد آرایشی و بهداشتی نیز از روغن پالم درامان نمانده‌اند. این روغن برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها و حیوانات خطرناک است.

 از کرم‌های شیمیایی موبر تا وکس گیاهی

 کرم‌های موبر رطوبت پوست را از بین می‌برند و حساسیت‌های پوستی و التهاب یا زخم ایجاد می‌کنند. بهتر است برای از بین بردن موهای زائد هر جایی از بدنتان به وکس‌های گیاهی روی بیاورید. وکس‌ها موثرتر هستند، کمتر آسیب پوستی ایجاد می‌کنند و دوام بیشتری نیز دارند.

 اسکراب صورت

برای لایه برداری پوست شما صدها گزینه برای انتخاب دارید. انواع و اقسام لایه بردارهای شیمیایی و گیاهی وجود دارند. اگر لایه بردار گیاهی می‌خواهید ابتدا باید مواد اولیه استفاده شده در اسکراب را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید محصولی که می‌خرید کاملا گیاهی است. همینطور می‌توانید هر نوع لایه‌برداری را در خانه و با کیفیتی بسیار مناسب تر خودتان درست کنید. فقط یادتان باشد لایه برداری روزانه صورت را هیچ متخصص پوستی به شما توصیه نمی‌کند. این کار نباید بیشتر از دو بار در هفته انجام شود.

  هر ارگانیکی حتما برای شما خوب نیست

همه محصولات ارگانیک روی همه پوست‌ها موثر نیستند. با اینکه محصول تهیه شده از انواع روغن‌ها و گیاهان موثر و شفابخش به نظر بی‌خطر است اما لزوما باعث نمی‌شود تاثیر شگفت‌آوری روی پوست‌تان داشته باشد. همینطور بعضی از  محصولات گیاهی مثل بعضی از روغن‌ها در صورتی که آکنه داشته باشید باعث بدتر شدن وضعیت پوستتان می‌شوند. یا بعضی از میوه‌ها باعث ایجاد حساسیت می‌شوند.

مثلاً لیمو با اینکه در بسیاری از محصولات آرایشی و ترکیب انواع کرم‌ها یا اسکراب‌ها وجود دارد ممکن است به پوست شما آسیب بزند. تشخیص اینکه چه ماده‌ای برای پوست شما خوب است را با اندکی تجربه و توصیه پزشک می‌توانید بفهمید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
16 + 27 =