سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نشست هم اندیشی تولیدکنندگان، واردکنندگان، عرضه کنندگان و شرکت های بازرسی

نشست هم اندیشی تولیدکنندگان، واردکنندگان،عرضه کنندگان و شرکت های بازرسی در حیطه ارگانیک با موضوع “بررسی مشکلات در حوزه تولید و عرضه محصولات ارگانیک و ارائه راهکار در این خصوص”در تاریخ ۱/۸/۹۶ از ساعت ۱۴ در سالن جلسات طبقه هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید.

در ابتدای جلسه سید رضا نورانی رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران ضمن خوشامدگویی به تمامی حاضرین نگاه مردم به ارگانیک را متفاوت از سال های قبل دانستند و انتظارات امروز از انجمن ارگانیک ایران و خانواده ارگانیک در کشور را نتیجه همکاری و حضور مشترک انجمن، تولیدکنندگان، دست اندکاران، عرضه کنندگان و تمامی حامیان ارگانیک در کشور دانستند. که در همین خصوص افزایش تولیدات ارگانیک در کشور و در نتیجه صادرات این محصولات را امری اساسی معرفی نمودند.

در ادامه جلسه حاضرین در نشست با مطرح نمودن برخی مشکلات موجود در تولید و عرضه محصولات ارگانیک به تبادل نظر با دیگر اعضا پرداختند که از جمله آن نیاز به معرفی هر چه بیشتر محصولات ارگانیک در سطح کشور و همچنین فرهنگ سازی و نهادینه شدن مباحث مربوط به تولید ارگانیک در کشور را می توان نام برد. که در همین خصوص خانم مهندس خاکپور با عنوان نمودن این موضوع که تولید ارگانیک نیاز به نظارت مستمر دارد، اعتماد سازی در داخل کشور را امری ضروری دانستند. در ادامه نیز خانم مهندس جهانشاهی رئیس کمیسیون استاندارد و بازرسی انجمن ارگانیک ایران با اشاره به مباحث استاندارد توضیحاتی در خصوص یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان که تخلفات در این حوزه می باشد ارائه نمودند. رئیس هیئت مدیره انجمن با اشاره به برگزاری جشنواره ارگانیک از تاریخ ۲۵ آذر لغایت ۵ دی ماه سال جاری، این نمایشگاه را محلی برای معرفی هر چه بیشتر تولیدات و توانمندی های کشور در حوزه ارگانیک دانستند.

مهندس نظری در ادامه جلسه توضیحاتی در خصوص تشکیل تعاونی ارگانیک ایران برای حاضرین ارائه دادند و آغاز فعالیت این تعاونی را قدمی بزرگ در راستای ارتقا صنعت ارگانیک در کشور دانستند. در پایان سید رضا نورانی حمایت دولت در خصوص رشد هر چه بیشتر صنعت ارگانیک در کشور را امری اساسی دانستند و خواستار حمایت دولت دوازدهم در این حوزه گشتند. و انجمن ارگانیک ایران را پذیرای تمامی فعالین بخش ارگانیک در کشور دانستند و گفتند امید است مشکلات در این حوزه با توجه و حمایت بیشتر مسئولین مرتفع گردد.

منبع: انجمن ارگانیک ایران

همچنین ببینید

بازی با جان مردم با اجازه ورود محصولات تراریخته

بازی با جان مردم با اجازه ورود محصولات تراریخته

صدرالدین نیاورانی عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران: بازی با جان مردم با اجازه ورود …

محصولات تراریخته

محصولات تراریخته به علف‌کش‌ها و آفات مقاومت دارند

مقاومت به علف‌کش و آفات دو صفتی هستند که در محصولات تراریخته وجود دارد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
25 + 25 =