پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به بازار ارگانیک در ایران و جهان

لوازم آرایش ارگانیک در ایران

سرطان، آلزایمر و نازایی، از عوارض محصولات شیمیایی

(بخشی از مقاله دکتر بهمنی، رئیس دپارتمان آرایشی انجمن ارگانیک ایران)

واردات محصولات آرایشی و بهداشتی که انباشته از سموم، مواد شیمیایی خشن و خطرناک هستند سالانه مقادیر هنگفتی ارز را از کشور خارج می کند و هر سال اعداد سرسام آوری از ارز نیز صرف واردات مواد اولیه (بازهم سموم، بازهم شیمیایی و بازهم خطرناک) برای ساخت محصولات آرایشی بهداشتی داخلی می شود.

آمار نشان می دهد که ایران (به نسبت جمعیت) در صدر لیست مصرف کنندگان آرایشی جهان قرار دارد. در عین حال یکی از بالاترین آمارهای سرطان پوست در جهان متعلق به ایران است و ایرانیان سریع تر از ملل دیگر دچار پیری زودرس پوست (پیر پوستی) می شوند.

متخصصین از تاثیرات آفتاب صحبت می کنند ولی این تمام داستان نیست، تا کنون هیچکس اشاره ای به اثرات مخرب و عوارض خطرناک این سموم بر سلامت، همچنین زیبایی و شادابی انسان ننموده است و کسی تلاشی برای آگاه نمودن مصرف کنندگان از ماهیت این محصولات و مواد اولیه آنها و همچنین برخی شعارها و ادعاهای کذب تبلیغاتی سازندگان، واردکنندگان و فروشندگان آنها ننموده است. مردم کشورمان مردمی هوشیار هستند که با فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی و دانش آنها می توان بنیان سلامت جامعه و نسل های آتی را فراهم نمود.

لوازم آرایش ارگانیک

محصولات گیاهی و یا محصولات طبیعی

گذشته از مصرف محصولات شیمیایی، محصولات گیاهی و یا محصولات طبیعی نیز دیگر از این آلودگی ها مصون نیستند. برای اینکه محیط زیست دچار مخاطره نشود و برای نسل های آتی نیز حفظ شود، باید از آلوده نمودن آنها با کودها، سموم، مواد شیمیایی و افزودنی های مضر و خطرناک در کاشت، داشت، برداشت، فراوری، ساخت، بسته بندی و حمل و نقل مواد و محصولات خودداری نمود.

چرا که این سموم پس از آلوده نمودن محصولات، آب و خاک و هوا و منابع طبیعی وارد بدن موجودات زنده و انسان می شوند، در بافت ها و اندام ها انباشته می شوند و سرطان، آلزایمر، اختلالات هورمونی، نقص عضو جنین، نازایی در زنان و عقیم شدن مردان را می تواند به همراه داشته باشد. این سموم بر سر راه خود همه چیز را نابود می کنند حتی حیوانات مختلف ازجمله ماهی ها را عقیم و منقرض می کنند. تمامی اینها دریک جامعه ناسالم، دوباره اقتصاد را به سمت و سوی نابودی می کشانند.

زمان آگاه سازی و فرهنگ سازی در این حیطه، در ایران نیز فرا رسیده است. اگر مردم کشورمان به این حقایق بی توجهی کنند سود را به سمت دیگران و فقط ضرر را به سمت خویش متوجه نموده اند. لوازم آرایش ارگانیک و بهداشتی، شوینده و پاک کننده باید عاری از سموم باشند تا به سلامت محیط زیست و انسان احترام بگذارند و شادابی، زیبایی، طراوت پوست و روان را به ارمغان آورند. باید آگاه بود و با هوشمندی انتخاب کرد.

همچنین ببینید

محصولات تراریخته

محصولات تراریخته به علف‌کش‌ها و آفات مقاومت دارند

مقاومت به علف‌کش و آفات دو صفتی هستند که در محصولات تراریخته وجود دارد و …

نشان ملی محصولات ارگانیک

نشان ملی محصول ارگانیک صرفا توسط سازمان ملی استاندارد ایران اعطا می گردد.

نشان ملی محصول ارگانیک صرفا توسط سازمان ملی استاندارد ایران اعطا می گردد.  سازمان ملی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
16 + 8 =