جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
افزایش تولید محصولات ارگانیک در دستورکار دولت قرار گرفت
افزایش تولید محصولات ارگانیک در دستورکار دولت قرار گرفت

افزایش تولید محصولات ارگانیک در دستور کار دولت قرار گرفت

رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران بیان کرد: دولت‌ها تاکنون هیچ کمکی برای تولید محصول ارگانیک در کشور نکرده‌اند، اما این مهم در برنامه ششم توسعه قید شده و رئیس‌ جمهور در افزایش تولید این محصولات تأکید کرده‌اند.

به گزارش زیست آنلاین، سیدرضا نورانی در نشست خبری دهمین جشنواره و نمایشگاه ارگانیک به اهمیت افزایش تولید محصولات ارگانیک در کشور اشاره و بیان کرد: گردش مالی محصولات ارگانیک جهان در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۰ میلیارد بوده و طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۵ این رقم از مرز ۹۰ میلیارد دلار گذشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران خاطرنشان کرد که از ۱۹۶ کشور دنیا، ۱۷۹ کشور کشت ارگانیک انجام می‌دهند.
وی با انتقاد از عدم کمک دولت­ها به تولیدکنندگان محصولات ارگانیک، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تولید محصولات ارگانیک در دستورکار دولت قرار گرفته و رئیس‌جمهور به وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است که تولید محصولات ارگانیک را افزایش دهد.

در بخش دیگری از این نشست بهرام نظری نایب‌ رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران با انتقاد از واردات محصولات تراریخته به کشور و عدم توجه به تولید محصولات ارگانیک، خاطرنشان کرد: یارانه بسیاری به سم و کود در کشور اختصاص داده می‌شود و باید پرسید، آیا بهتر نیست برای تولید محصولات ارگانیک هم بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

افزایش مصرف مواد غذایی ارگانیک در کانادا

وی با اشاره به اینکه ایران سومین کشور سرطان‌خیز دنیاست، گفت:  منشأ سرطان بیشتر مواد غذایی و هوای آلوده است و بهتر است که ورود محصولات تراریخته به ایران ممنوع  شده یا حداقل یک برچسب بر روی آن نصب شود تا مصرف‌کننده خودش انتخاب کند و بداند که چه مصرف می‌کند.

نایب‌رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: ما مدیون نسل‌های آینده‌مان هستیم و با وجود تخصیص بودجه برای بسیاری از بیماریها، وزارت بهداشت باید برای محصولات تراریخته نیز بودجه ای را  در نظر بگیرد.

به گزارش فارس، وی همچنین از ایجاد یک تعاونی تخصصی ارگانیک خبر داد و گفت: یکی از خروجی‌های این تعاونی‌ می‌تواند ورود به عرصه ایجاد فروشگاه‌های ارگانیک و توزیع بیشتر این محصولات باشد.

منبع: زیست آنلاین

همچنین ببینید

محصولات تراریخته

محصولات تراریخته به علف‌کش‌ها و آفات مقاومت دارند

مقاومت به علف‌کش و آفات دو صفتی هستند که در محصولات تراریخته وجود دارد و …

نشان ملی محصولات ارگانیک

نشان ملی محصول ارگانیک صرفا توسط سازمان ملی استاندارد ایران اعطا می گردد.

نشان ملی محصول ارگانیک صرفا توسط سازمان ملی استاندارد ایران اعطا می گردد.  سازمان ملی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
18 + 21 =